pondělí 30. srpna 2010

Plantární aponeuróza

Tak se tedy jmenuje ono bolestivé místo na mojí patě. Je to tuhý vaz, který v plosce nohy chrání všechny šlachy, cévy a nervy, upíná se do hrbolu patní kosti. Zánět tam prý nemám, jen podráždění, což se prý nesprávně nazývá plantární fasciitida a mělo by se nazývat fascióza. Jako bonus jsem se dozvěděla, že mám ploché nohy a to jak podélně, tak příčně. To za dvě hodiny čekání stojí, ne? Ke všemu jsem si mohla prohlédnout svoji patní kost na monitoru počítače.
Takže tak. Pravděpodobně to způsobila zvýšená zátěž při běhání v kombinaci s tím platfusem. Mám si prý pořídit vložky do bot. Sama paní doktorka je prý má i do pohorek a dokonce i do lyžáků. Léčit se začíná ultrazvukem, další metody prý eventuelně přijdou na řadu později (doufám, že nebudou potřeba).

Dodatek: Podle toho, co mi MUDr. řekla v ordinaci, tam zánět nemám. Ve zprávě pro rehabilitaci ho tam mám. Můžu si asi vybrat.

1 komentář:

  1. Taky mám ploché nohy a často mě bolí noha - tedy pata - už asi půl roku...Moje babička říká, že asi patní ostruha...no jo..k Dr. daleko... :-) Ženská asi musí něco vydržet... :-)

    OdpovědětVymazat